Kurzemes transporta organizācijas un pārvaldības stratēģiju (turpmāk – Stratēģija) izstrādāja Kurzemes plānošanas reģions sadarbībā ar SIA „NK Konsultāciju birojs” un SIA „AC Konsultācijas” 2010.gadā Norvēģijas finanšu instrumenta līdzfinansētā projekta Nr.LV0076 „Komunālās saimniecības sistēmas modeļu izveide Kurzemes reģionā” 2.aktivitātes „Administratīvās un institucionālās darbības modeļa izstrāde integrētas sabiedriskā transporta pakalpojumu sistēmas izveidei Kurzemes reģionā” ietvaros.
Stratēģijas mērķis ir, balstoties uz esošā maršrutu tīkla un pārvadājuma analīzi, definēt vēlamo integrētās reģionālās vietējās nozīmes sabiedriskā transporta organizācijas modeli, perspektīvo pakalpojumu standartu un sasniedzamos mērķus, kā arī konkrētus veicamos uzdevumus, lai nodrošinātu vienotu Kurzemes reģiona maršruta tīkla izveidi un reģiona vajadzībām atbilstoša pakalpojuma sniegšanu.
Stratēģijā noteikto stratēģisko uzdevumu izpildes uzraudzību nodrošina Kurzemes plānošanas reģiona Sabiedriskā transporta nodaļa. Veicot izmaiņas maršrutu tīklā tiek ņemti vērā stratēģijas ieteikumi, piemēram, optimizējot maršrutu tīklu Priekules lotē, atbilstoši stratēģijai Priekules pilsēta tika izveidota kā pasažieru apmaiņas punkts. Atbilstoši stratēģijas ieteikumiem uzlabots maršruta Liepāja – Nīca kustības grafiks atbilstoši darba tirgus vajadzībām. Saldus novadā uzlabota novada centra sasniedzamība no Būtnāriem, Jaunauces, Blīdenes, Šķēdes u.tml. Vadoties pēc stratēģijas ieteikumiem tiek veikti iepirkumi par tiesībām sniegt sabiedriskā transporta pakalpojumus Kurzemes plānošanas reģionā Aizputes, Priekules, Kuldīgas, Saldus un Ventspils lotēs.
Kurzemes transporta organizācijas un pārvaldības stratēģijā izstrādātās rekomendācijas pielietojamas arī teritorijas attīstības plānošanas dokumentu izstrādē gan reģionālā, gan vietējā līmenī, plānojot sabiedriskā transporta pakalpojumu un maršrutu tīkla attīstību.
Kurzemes transporta organizācijas un pārvaldības stratēģija