Projekta Nr. C034
No 30. līdz 31. oktobrim 56 tūrisma nozares profesionāļi no piecām valstīm pulcējās Jūrmalā, Latvijā, lai izveidotu jaunu tūrisma vīziju Baltijas jūras reģionam. Divu intensīvu dienu laikā dalībnieki klausījās iedvesmojošas prezentācijas par reģionu un tirgiem, kopīgi veidoja jaunas pieredzes un produktus, kā arī izvērtēja jauno “Light in the Dark” koncepta projektu.
Pasākumu atklāja projekta vadītājs James Simpson un vietējā partnera – Kurzemes plānošanas reģiona – projekta vadītāja Anna Upsava. Liepājas tūrisma biroja pārstāve Sintija Pusaudze uzstājās ar galveno runu par veiksmīgas sadarbības piemēriem starp tūrisma organizācijām (DMOs) un maziem un vidējiem uzņēmumiem (SMEs).
Reģiona lielākais izaicinājums ir izteiksmīgu apskates vietu trūkums, īpaši zemās tūrisma sezonas laikā. Koncepts veicina kopīgās kultūras un sociālās vērtības, kas atrodamas Ziemeļvalstīs un Baltijā – reģionā, kur dzīves kvalitāte balstās uz dabas pieejamību, āra dzīvi un sātīgu ēdienu. Stokholmas Tūrisma biroja pārstāvis Pär Johansson attīstīja šo vērtību atspoguļojošo konceptu, un tas tiks pilnveidots pirms pilotprojekta īstenošanas. Pēc “Light in the Dark” koncepta atklāšanas tūrisma uzņēmēji dalījās ar savām jaunajām idejām par sezonas ārpus tūrisma produktiem ar projekta partneriem un tūrisma organizācijām. Radošā sesija raisīja idejas, kā sākotnējās idejas varētu attīstīt tālāk, lai tās kļūtu par konkurētspējīgiem piedāvājumiem.
Otrā semināra diena sākās ar tiešsaistes sesiju par izplatīšanas kanāliem DACH tirgū, kuru vadīja tūrisma speciālists Jan Baldur no Nordic Marketing. Projekta partneri, aicinātie tūrisma organizāciju un uzņēmumu pārstāvji atkal tika sadalīti darbnīcu sesijās.
Projekta partneri strādāja pie plāniem un grafikiem, kuros tiks realizēts gan koncepts, gan pieredzes, kas tiks pilotētas visos iesaistītajos reģionos un valstīs 2025. gadā. Tas ir sarežģīts uzdevums, jo tiks realizēti kopumā 18 piloti, kas tiks izvērtēti un apkopoti rokasgrāmatās, kuras pēc tam izplatīs tūrisma organizācijām un uzņēmumiem visā reģionā.
Mazie un vidējie uzņēmumi tika iesaistīti “mācību kafejnīcā,” kuru vadīja projekta vadošā partnera Novia University of Applied Sciences komanda. “Mācību kafejnīca” ir praktisks un radošs veids, kā bagātināt diskusijas. Dažādās “mācību kafejnīcas” stacijās uzņēmumi dalījās ar labākajām praksēm un izpētīja jaunas inovatīvas stratēģijas Baltijas jūras ziemeļu reģiona mārketingam. Tika apspriesta cenu politika un izplatīšana, un uzņēmēji apsprieda pieredzes ap dizaina aspektiem, kas saistīti ar tumsu un klusumu.
Vairāk par projektu “Gaisma tumsā” un aptauju varat uzzināt projekta mājaslapā: https://interreg-baltic.eu/project/light-in-the-dark/
Projekta vadītāja:
Anna Elizabete Upsava
+371 26369876
anna.upsava@kurzemesregions.lv