Projekta Nr.:C034

Projekta “Gaisma tumsā” ietvaros, kas tika īstenots ar Interreg Baltijas jūras reģiona programmas atbalstu, Ālandu salu Lietišķo zinātņu universitāte Somijā un projekta vadītāja Monika Birkle veica pētījumu par mazo un vidējo uzņēmumu (MVU) izaicinājumiem un iespējām ārpus tradicionālās tūrisma sezonas. Pētījuma laikā tika analizēti uzņēmēju viedokļi, identificētas galvenās problēmas un piedāvāti risinājumi, lai veicinātu nesezonas tūrisma attīstību piekrastes reģionos Baltijas jūras valstīs. Aptaujā piedalījās 239 uzņēmēji, un tika veiktas 36 padziļinātas intervijas ar atlasītiem dabas tūrisma uzņēmumiem.

Pētījuma rezultāti atklāja, ka galvenie izaicinājumi uzņēmējiem bija saistīti ar galamērķa zīmolu, kas koncentrējās uz vasaras sezonu, grūtībām atrast un noturēt darbiniekus, kā arī zemu klientu pieprasījumu ārpus sezonas. Tāpat uzņēmēji norādīja uz problēmām, kas bija saistītas ar reģiona pieejamību, ierobežotiem finanšu resursiem un grūtībām piekļūt starptautiskajiem tirgiem. Daudzi uzņēmumi uzsvēra, ka ārpus sezonas darbību turpināja tikai daļa nozarē iesaistīto uzņēmumu, savukārt tie, kas vēlējās paplašināt darbību, saskaras ar rentabilitātes un sadarbības trūkumu.

Neskatoties uz izaicinājumiem, uzņēmēji saskatīja ievērojamu potenciālu nesezonas tūrisma attīstībai. Kā galvenās iespējas viņi minēja dabas tūrisma aktivitātes, labsajūtas un relaksācijas pakalpojumu piedāvājumus, kā arī ciešāku sadarbību ar galamērķu pārvaldības organizācijām un citiem nozares dalībniekiem. Tika uzsvērta arī nepieciešamība uzlabot mārketinga stratēģijas, īpaši izceļot reģiona pievilcību ārpus tradicionālās vasaras sezonas, un pieprasīti uzlabojumi infrastruktūrā un transporta pieejamībā.

Iegūtie pētījuma rezultāti tiek izmantoti arī tālākajos projekta soļos, organizējot apmācības un tiešsaistes seminārus uzņēmējiem, kas palīdzēs attīstīt jaunus nesezonas tūrisma produktus, piemēram, dabas tūrisma piedāvājumus, labsajūtas programmas un inovatīvus pakalpojumus.

Svarīgākās atziņas un fakti pieejami video:

Pētījumu iespējams apskatīt šeit: 

Attēlā redzams informatīvs vizuālis ar nosaukumu "How to prolong the tourism season?", kas iepazīstina ar Challenge Inventory pētījumu par mazo un vidējo uzņēmumu darbību Ziemeļu Baltijas jūras reģionā. Fonā redzama sieviete dzeltenā jakā un mugursomā, kas stāv pludmalē pie jūras, simbolizējot tūrisma nozīmīgumu un ilgtspēju. Augšpusē izvietoti Interreg Baltic Sea Region un Light in the Dark logotipi, norādot uz Eiropas Savienības līdzfinansējumu un projekta reģionālo kontekstu. Vizualizācija veido saikni starp dabas baudīšanu un uzņēmējdarbības attīstības iespējām.
Saite uz pētījumu lejupielādei .pdf formātā

Vairāk par projektu “Gaisma tumsā” un aptauju varat uzzināt projekta mājaslapā: https://interreg-baltic.eu/project/light-in-the-dark/

Projekta vadītāja:

Anna Elizabete Upsava
+371 26369876
anna.upsava@kurzemesregions.lv