Ar 19. maiju mākslas, izklaides un atpūtas pasākumu organizatori varēs pieteikties Attīstības finanšu institūcijas ALTUM atbalsta programmai projektu īstenošanai. Šajā pašā dienā plkst. 13.00 interesenti ir aicināti uz vebināru, kura laika varēs saņemt svarīgāko informāciju par programmas iespējām, vērtēšanas kritērijiem un pieteikšanos.
Pieteikties atbalstam varēs elektroniski, bez maksas reģistrējoties ALTUM klientu apkalpošanas portālā www.mans.altum.lv.
Programmas kopējais finansējums ir seši miljoni eiro, un uz atbalstu var pretendēt pasākumi, kuri nevar notikt Covid-19 dēļ, un kuru kopējās izmaksas ir vismaz 15 000 eiro.
Kultūras ministrs Nauris Puntulis: “Pandēmijas laika atbalsta mehānismi kultūras jomā vērsti divos pamatvirzienos – “pārziemošana” un izaugsme. Pirmais ir būtisks, lai šajā laikā, kad nozares darbība klātienes formātos nav iespējama, radošās personības un nozares organizācijas spētu elementāri izdzīvot, savukārt otrais virziens ir izšķiroši svarīgs, lai laikā, kad mazināsies vai tiks atcelti epidemioloģiskās drošības ierobežojumi, nozare varētu pilnvērtīgi uzsākt darbību. Un jaunā programma ir vērsta tieši uz šo izaugsmes faktoru.”
Finanšu ministrs Jānis Reirs: “Jaunā valsts atbalsta programma kultūras jomas uzņēmumiem ir veiksmīgas sadarbības piemērs ar nozari, – Latvijas Pasākumu norišu vietu asociāciju un Latvijas Pasākumu producentu asociāciju. Šis finanšu instruments piedāvā atbalstu līdz šim nebijušā formā, kur 60 % no summas būs aizdevums, bet 40 % – grants. Par jauno atbalsta instrumentu atbildīga būs Kultūras ministrija, bet programmu administrēs finanšu institūcija ALTUM, kam ir liela pieredze Covid-19 valsts atbalsta finanšu instrumentu apkalpošanā un uzņēmumu ekonomiskās dzīvotspējas izvērtēšanā.”
Būtiski, ka atbalstu tikai granta veidā saņemt nevarēs, granta daļa var veidot līdz 40 % no kopējā atbalsta.
Latvijas Pasākumu norišu vietu asociācijas vadītāja Ieva Irbina: “Pēdējā gada laikā kultūras nozare lielāko daļu ir bijusi pilnībā ciet, tāpēc atbalsta programma ir kā otrā elpa kultūras nozarei. Mēs, pasākumu rīkotāji, varēsim turpināt darbu pie jau iesāktiem projektiem, kā arī plānot jaunus pasākumus, kas citādi nevarētu notikt. Turklāt ar granta daļas palīdzību procesā varēsim piesaistīt visus nepieciešamos sadarbības partnerus – producentus, māksliniekus, tehniskā nodrošinājuma uzņēmumus, tādējādi stimulējot kopējo nozares ekosistēmas atlabšanu.”
Par svarīgāko varēs uzzināt vebināros
Lai informētu par programmas iespējām un nosacījumiem, Altum aicina uz vairākiem informatīviem vebināriem. Pirmais no tiem “Atbalsts kultūras nozarei: 45 minūtēs par svarīgāko” norisināsies 19. maijā plkst. 13.00 ALTUM Facebook lapā, savukārt papildu vebināri tiks izziņoti atsevišķi. Pasākumu laikā konkrēto jomu pārstāvji varēs uzzināt būtiskāko, kas jāņem vērā, lai veiksmīgi sagatavotu savu pasākumu valsts atbalstam.
Instruments būs pieejams Latvijā reģistrētiem, dzīvotspējīgiem uzņēmumiem, kuri nodarbojas ar mākslas, izklaides un atpūtas pasākumu organizēšanu, un kuru kopējais apgrozījums 2019. gadā sasniedza 40 000 EUR. Tāpat ir jāspēj pierādīt Covid-19 ietekme uz biznesu. Atbilstoši Ministru kabineta noteikumiem, uzņēmums nevar būt nonācis finanšu grūtībās līdz 2019. gada 31. decembrim.
Vairāk informācijas par ALTUM atbalsta instrumentu kultūras nozarei atradīsiet mājaslapā un sociālajos tīklos: https://ej.uz/Kultura_Atbalsts, Facebook un Twitter, savukārt konsultācijas pieejamas pa tālruni ierastajos klientu apkalpošanas laikos.
Papildu informācijai:
Sandra Eglīte
ALTUM sabiedrisko attiecību speciāliste
T: 26577810
sandra.eglite@altum.lv
Raksts pārpublicēts no KM mājas lapas: https://www.km.gov.lv/lv/jaunums/altum-19-maija-uzsaks-pieteikumu-pienemsanu-atbalsta-programma-kulturas-pasakumu-organizesanai