Iedzīvotāju un uzņēmēju saziņai ar iestādēm un iestāžu saziņai ar iedzīvotājiem un uzņēmējiem, īpaši gadījumos, kas skar personu datus, komercnoslēpumu saturošu informāciju un citu aizsargājamu informāciju, aicinām izmantot Oficiālo elektronisko adresi (e-adresi).

Arī Kurzemes plānošanas reģions izmanto e-adresi, ko aicinām lietot ērtākai saziņai!

E-adrese fiziskām personām – vienota un droša saziņa ar valsti

Sākot ar 2019. gadu, Latvijas iedzīvotājiem un uzņēmējiem ir iespēja izmantot mūsdienīgu un ērtu rīku saziņai ar valsts iestādēm, proti, e-adresi, kas pieejama valsts pārvaldes pakalpojumu portālā Latvija.lv.

E-adreses sistēma nodrošina drošu komunikāciju atbilstoši ierobežotas pieejamības informācijas statusam, atšķirībā no e-pasta sarakstes. Tā ir aizsargāts veids, kādā fiziskas personas un juridiskas personas, izmantojot valsts pārvaldes pakalpojumu portālā Latvija.lv izveidotu kontu jeb pastkastīti, var veikt oficiālu, elektronisku saraksti ar valsts un pašvaldību iestādēm. E-adrese ir drošs un mūsdienīgs saziņas līdzeklis.

Izveidojot e-adresi, lietotājs saņems visas tās ziņas no valsts un pašvaldību iestādēm, kuras agrāk tika sūtītas pa pastu uz deklarēto adresi.

E-adresi ir izstrādājusi Valsts reģionālās attīstības aģentūra (VRAA) sadarbībā ar Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministriju (VARAM).

Lai e-adresi izmantotu, fiziskajām personām un uzņēmumu pārstāvjiem ir nepieciešami kvalificēti identifikācijas līdzekļi – mobilā lietotne eParaksts mobile, eParaksts karte juridiskām personām vai personas apliecība (eID karte).

Vairāk par e-adresi un tās izveidi uzziniet portālā mana.latvija.lv, spiežot uz izkonas:

eParaksta rīki un elektronisko dokumentu aprite

eParaksts ir tavs pašrocīgs paraksts elektroniskiem dokumentiem, kā arī rīks, kas ļauj tev apliecināt savu identitāti digitālajā  vidē.  Ar eParakstu parakstītam dokumentam  ir tāds pats juridisks spēks kā ar roku parakstītam papīra formāta dokumentam. Ar eParakstu rīkiem parakstīts dokuments ir saistošs ne tikai tā lietotājam, bet jebkurai trešajai pusei, kā arī nodrošina tā lietotāja identitātes apliecināšanu digitālajā vidē tā, kā to klātienē nodrošina personu apliecinošs dokuments.

Šobrīd eParakstu uztur un nodrošina VAS “Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs” un ir vienīgais uzticamības pakalpojumu sniedzējs Latvijā.

Kādi eParaksts rīki ir pieejami?

Iedzīvotājiem ir pieejami vairāki eParaksts rīki un personas, atbilstoši saviem ikdienas paradumiem un nepieciešamībai, var izvēlēties sev ērtāko:

  • eParaksts eID kartē – izsniedz Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde (PMLP). Lai to saņemtu, tev ir personīgi jāiesniedz iesniegums par eID kartes saņemšanu. Informāciju par par tuvāko PMLP teritoriālo nodaļu un konkrētas nodaļas pieejamību personām ar kustību traucējumiem un personām, kas pārvietojas ratiņkrēslā, var atrast PMLP mājas lapā www.pmlp.gov.lv sadaļā Kontakti vai zvanot uz PMLP informatīvo tālruni +371 67209400.
  • Mobilā lietotne eParaksts mobile – nepieciešams pieteikties pakalpojumam mobile.eparaksts.lv un parakstīt pieteikumu-līgumu. Personas, tajā skaitā personas ar  invaliditāti,  var parakstīt pieteikumu-līgumu sev ērtā adresē, izvēloties līguma piegādi ar kurjeru. Līguma piegāde ar kurjeru ir bez maksas. Ja jau izmanto eParakstu eID kartē, eParaksts mobile līgumu vari parakstīt elektroniski.
  • eParaksts karte – pieejama tikai juridiskām personām. Lai saņemtu eParaksts karti, nepieciešams pieteikties portālā eParaksts.lv un parakstīt līgumu. Līgumu var parakstīt klātienē vai ar kurjera starpniecību. Līguma piegāde ar kurjeru ir bez maksas. Personām ar kustību traucējumiem un personām, kas pārvietojas ratiņkrēslā, aicinām līgumu parakstīt ar kurjera starpniecību sev ērtā adresē.

Kuru no rīkiem izvēlēties?

Kā pieteikties un saņemt eParaksts Mobile?

Kur un kā pārbaudīt elektroniski saņemtus dokumentus?

Kur iegūt vairāk informācijas un pieteikties eParakstiem?

Vairāk informācijas par e-parakstiem, pieteikšanos tiem un atbildes uz dažādiem jautājumiem varat iegūt mājas lapā: https://www.eparaksts.lv/lv/.