Programmas I daļa analizē esošo situāciju Kurzemes reģionā 2010.gada pirmajā pusē. Tajā iekļauta pieejamā informācija par Kurzemes reģiona teritoriju, iedzīvotājiem, to nodarbinātību un ienākumiem, izglītību, veselību un citiem faktoriem, kas varētu ietekmēt sociālo pakalpojumu pieprasījumu.
Pirmajā daļā sniegts arī Kurzemes reģiona transporta infrastruktūras raksturojums.
Sociālai nozarei būtiskākais ieguvums ir šajā daļā atrodamais apkopojums par visiem Sociālo pakalpojumu sniedzēju reģistrā reģistrētiem un nereģistrētiem sociālajiem pakalpojumiem Kurzemes reģionā. Tajā atrodamas nodaļas par sociāliem dienestiem, sociālās aprūpes, sociālās rehabilitācijas un citiem pakalpojumiem, kas līdzvērtīgi dienas centru pakalpojumiem. Sniegts arī īss ieskats sadarbības raksturojumam starp Kurzemes un citu plānošanas reģionu sociālo pakalpojumu sniedzējiem.
I.daļas 76.lappusē atrodama Kurzemes reģiona sociālo pakalpojumu sistēmas stirpo un vājo pušu, iespēju un draudu jeb SVID analīze.
Visu papildina pievienotā esošo Kurzemes reģiona sociālo pakalpojumu KARTE.
Programmas 1.daļā iekļautā informācija var tikt izmantota sociālās nozares projekta pieteikumu sagatavošanā.
Programmas II daļā ietverta informācija par sociālo pakalpojumu pieprasījumu un piedāvājumu Kurzemes reģionā. Atsevišķas sadaļas veltītas jautājumiem par sociālo pakalpojumu alternatīvām un attīstību, pakalpojumu sniegšanas optimizēšanu, programmas īstenošanu un uzraudzību.
Tomēr vissvarīgākie šajā daļā ir definētie sociālo pakalpojumu attīstības vīzija, stratēģiskie mērķi un uzdevumi, rīcības plāns un rezultātu rādītāji, kas atrodami 15.-17.lpp.
Programmas II daļā iekļautā informācija var tikt izmantota plānojot, organizējot, nodrošinot un attīstot sociālos pakalpojumus katrā novadā un reģionā kopumā.
plānoto Kurzemes reģiona sociālo pakalpojumu KARTE Programmas II daļaProgrammas III daļā ir klientu apmierinātības ar sociāliem pakalpojumiem novērtējums. Tajā iekļauta informācija par aptaujas respondentiem – pašreizējo sociālo pakalpojumu saņēmējiem. Var apskatīt respondentu raksturojumu no dažādiem skatījumiem, viņu apmierinātību ar saņemtajiem pakalpojumiem salīdzinājumos pa pakalpojumu grupām un institūcijām, apmierinātību ar pakalpojumu pēc dažādiem kritērijiem (piemēram, darbinieku atsaucība, darba laiks, telpu iekārtojums, u.c.) vai neapmierinātības iemeslus. Analizēta pakalpojumu saņemšanas ilguma saistība ar pakalpojuma saņēmēju raksturojošiem rādītājiem. Var redzēt, ka sociālā pakalpojuma saņemšanas ilgums ietekmē apmierinātību ar saņemto pakalpojumu.
Šajā daļā redzamas arī respondentu domas par pakalpojuma saņemšanas nepieciešamību tuvākā gada laikā un var apskatīt šo pārdomu saistību ar respondentu vecumu, piederību kādai grupai, pakalpojuma sniegšanas vietu un citiem rādītājiem.
Apmēram 10% respondentu snieguši priekšlikumus vai ierosinājumus pakalpojumu uzlabošanai vai izveidošanai (26.lpp).
Programmas III daļa var tikt izmantota, lai labāk izprastu Kurzemes reģiona sociālo pakalpojumu saņēmējus.
Programmas IV daļā apkopota informācija par 39 Kurzemes reģiona sociālo pakalpojumu sniedzēju infrastruktūras novērtējumu. Šajā daļā redzamas atsevišķu sociālo pakalpojumu sniedzēju objektu fotogrāfijas. Par katru būvi sniegtas pieejamās vispārīgās ziņas, īss apraksts par teritorijas labiekārtojumu, būves daļām un iekšējiem inženiertīkliem un iekārtām, sniegts telpu raksturojums un kopsavilkums par būves tehnisko nolietojumu, secinājumiem un ieteikumiem objektu infrastruktūras uzlabošanai. Tāpat pievienotas galvenās iespējamās būvizmaksas.
Tehniskais eksperts no 2010.gada 21.janvāra līdz 10.februārim veica to Kurzemes reģiona sociālo pakalpojumu sniedzēju infrastruktūras novērtējumu, kas reģistrēti LM Sociālo pakalpojumu sniedzēju reģistrā, kas ir pašvaldības iestādes vai biedrības un ar ko panākta savstarpēja vienošanās par infrastruktūras novērtējuma veikšanu.
Ņemot vērā, ka valsts finansēto sociālo pakalpojumu institūcijās šādi novērtējumi tiek veikti regulāri un ir skaidri noteiktas neieciešamās izmaksas infrastruktūras uzlabošanai, minētajās institūcijās infrastruktūras apsekojuma anketas aizpildīja to atbildīgās personas.
Programmas IV daļu var izmantot, lai pamatotu Kurzemes reģiona sociālo pakalpojumu sniedzēju ieguldījumus vai nepieciešamos ieguldījumus infrastruktūras uzlabošanā.
Programmas V daļa ir metodika kā atsevišķs dokuments, ko var lietot neatkarīgi no programmas ieviešanas gaitas. Metodikas pamatuzdevums ir palīdzēt uzlabot esošo sociālo pakalpojumu kvalitāti un veicināt virzību uz alternatīviem sociāliem pakalpojumiem.
Metodika kopumā sastāv no 3.daļām:
I daļa adresēta sociālajiem dienestiem
II daļa – visiem sociālo pakalpojumu sniedzējiem
III daļa – ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijām.
Šī dokumenta mērķis ir sniegt metodiskos ieteikumus sociālo pakalpojumu sniedzējiem, lai varētu virzīties uz alternatīvu sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojumu nodrošināšanu, izmantojot esošo sociālo pakalpojumu klāstu.
Programmas V daļu var izmantot kā instrumentu, lai uzlabotu Kurzemes reģiona sociālo pakalpojumu kvalitāti un veicinātu virzību uz alternatīviem sociāliem pakalpojumiem.
Programmas V daļas 1.daļa Programmas V daļas 2.daļa Programmas V daļas 3.daļa