Interreg Central Baltic logo
CB small ports logo

Šī gada 28.aprīlī, tieši pirms burāšanas sezonas iesākuma, Rojā notika apmācību seminārs jahtu ostu pārstāvjiem, kā arī citiem interesentiem. Apmācību pirmā daļa bija veltīta ostu mārketingam sociālajos tīklos un citās interneta vietnēs, savukārt otrajā daļā uzmanība tika vērsta uz  jautājumiem par energoefektivitātes uzlabošanu jahtu ostās. Apmācības notika Interreg Centrālās Baltijas programmas projekta CB Small Ports (CB845) ietvaros.

Šī bija pirmā klātienes tikšanās projekta partneriem un jahtu ostu pārstāvjiem, jo projekta sākums sakrita ar Covid 19 pandēmijas laiku, kas uzlika dažādus pasākumu rīkošanas ierobežojumus, tādēļ šī tikšanās izvērtās jo sirsnīga un vērtīga visiem – gan lektoriem, gan apmācību dalībniekiem.

Apmācību iesākumā Rīgas plānošanas reģiona pārstāve Jūlija Jaunrodziņa klātesošos iepazīstināja ar digitālā marketinga platformām, īpaši akcentējot nepieciešamību būt populārākajās no tām – Facebook, Instagram, Google. Prezentācijā uzskatāmi tika parādītas pasaules iedzīvotāju paradumu izmaiņas informācijas iegūšanā un pieredzes apmaiņā – kopš pandēmijas sākuma būtiski ir pieaugusi digitālo resursu loma  ar tūrismu galamērķa izvēli saistītu lēmumu pieņemšanā un iespaida veidošanā par apskates / uzturēšanās vietām.

Prezentāciju par digitālajām informācijas vietnēm labi papildināja Fredrika Bartolda (Fredrik Barthold, Zviedrija) prezentācija par jahtu piestātņu rezervācijas sistēmu dockspot.com. Fredriks Bartolds ir šīs rezervācijas sistēmas izveidotājs (tā dibināta 2009.gadā), un sākotnēji tā ir kalpojusi tikai viņa paša uzņēmuma darbības optimizēšanai, taču ar laiku šīs sistēmas ērtumu ir novērtējušas arī citas jahtu ostas, izsakot vēlmi pievienoties tai. Tā šobrīd ir populārākā Zviedrijā, taču strauji iekaro popularitāti ne vien citās Eiropas valstīs, bet arī Amerikā. Jahtu ostu pārstāvji bija patiesi ieinteresēti šīs rezervēšanas sistēmas darbībā, vēl jo vairāk tādēļ, ka līdz šim Latvijā nav nevienas jahtu piestātņu rezervācijas sistēmas, turklāt, šī dockspot.com labi var kalpot kā mārketinga instruments, parādot Latvijas jahtu ostas kopējā sistēmas klientu kartē.

Apmācību otrā daļa bija veltīta energoefektivitātes jautājumiem, kas projektā CBSmallPorts aptver nozīmīgu daļu aktivitāšu. Latvijas ieguvums ir energoefektivitātes audits, ko attālināti un klātienē Pāvilosta Marina jahtu piestātnēs un apkārtējā teritorijā veic projekta partneri Jussi Sutela (Dienvidaustrumu Somijas Lietišķo zinātņu universitāte) un  Teemu Heikkinen (Satakuntas Lietišķo zinātņu universitāte). Prezentācijā bija rūpīgi izvērtēts elektroenerģijas patēriņš gan sezonu, gan diennakts griezumā, enerģijas piegādes un patēriņa avoti, kā arī elektroenerģijas izmaksu struktūra un dinamika trīs gadu griezumā. Prezentācijā tika sniegti konkrēti ieteikumi elektroenerģijas ietaupīšanai pašreizējā situācijā, kā arī ieteikti labākie un konkrētajam uzņēmumam piemērotākie risinājumi atjaunojamo energoresursu izmantošanā.

Prezentācija lejupielādei .pdf formātā
Prezentācija lejupielādei .pdf formātĀ
Dokuments lejupielādei .pdf formātā

Informāciju sagatavoja:

Projekta mārketinga vadītāja

Zane Gaile

+371 29206098

zane.gaile@kurzemesregions.lv

Vairāk par projektu: https://sub.samk.fi/projects/cb-small-ports/

 

Šī informācija atspoguļo autora viedokli. Programmas vadošā iestāde neatbild par tajā ietvertās informācijas iespējamo izmantošanu.